
Employer Branding
Employer Branding: juist in deze tijd.
De economie kwam als gevolg van Corona abrupt tot stilstand en dat had op korte termijn gevolgen voor de arbeidsmarkt. Hierdoor zullen organisaties hun businessmodel nader onder loep moet nemen en nadenken over welk talent zij willen aantrekken en behouden om hun nieuwe bedrijfsdoelstellingen te bereiken. De juiste employer branding strategie kan daarbij helpen.
Bij employer branding spelen vragen zoals de volgende een rol:
- Hoe kan je als bedrijf een sterk werkgeversmerk opbouwen?
- Hoe zorg je ervoor dat de mensen die je hebt aangetrokken blijven?
- Hoe zorg je voor een duurzame relatie?
Deze workshop wordt verzorgd door Yves Pilet. Yves Pilet is oprichter en eigenaar van Zuiderblauw en auteur van het Engelstalige boek ‘Boost Your Employer Brand’. Volgens Yves vraagt recruitment tegenwoordig om veel meer dan het aantrekken van nieuwe medewerkers met behulp van een goede wervingscampagne. Medewerkers kiezen voor organisaties met een heldere bedoeling, die bereid zijn om bestaande medewerkers te blijven ontwikkelen en staan voor duurzaam ondernemerschap.
In zijn ogen willen mensen werken voor organisaties die verder kijken dan het economisch belang. Organisaties hebben tegelijkertijd juist baat bij gelukkige medewerkers: ze zijn loyaler, productiever en completer als persoon. Daarom vinden deze medewerkers en organisaties elkaar het beste als resultaat van employer branding waarbij zowel het economische als het maatschappelijke belang een rol speelt.
Direct aanmelden
[si-contact-form form=’29’]