26 November
Workshop Employer Branding

Activiteiten, Workshops

Datum:Donderdag 26 november 2020
Locatie:C-mill, Jan Campertstraat 9, 6416 SG Heerlen, Gele Zaal
Tijd:13:30- 16:30 uur
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Portret_YvesPilet_2019-1-1024x1024.jpg

De economie kwam als gevolg van Corona abrupt tot stilstand en dat had op korte termijn gevolgen voor de arbeidsmarkt. Hierdoor zullen organisaties hun businessmodel nader onder loep moet nemen en nadenken over welk talent zij willen aantrekken en behouden om hun nieuwe bedrijfsdoelstellingen te bereiken. De juiste employer branding strategie kan daarbij helpen.

Bij employer branding spelen vragen zoals de volgende een rol:

  • Hoe kan je als bedrijf een sterk werkgeversmerk opbouwen?
  • Hoe zorg je ervoor dat de mensen die je hebt aangetrokken blijven?
  • Hoe zorg je voor een duurzame relatie?

In deze co-creatie sessie employer branding gaan wij samen met u hier dieper op in. Voor deze sessie hebben wij de employer branding specialist Yves Pilet uitgenodigd. Yves is bijna 15 jaar bezig met onderzoek naar en het delen van kennis over employer branding. Hij is actief als spreker, verzorgt sessies en trainingen en adviseert organisaties over het versterken van hun employer brand. Met behulp van zijn Blue Print methodiek heeft hij organisaties zoals het Centraal Bureau voor de Statistiek, UWV, Terumo Europe en SABIC geadviseerd over hun employer brand.

Yves Pilet is oprichter en eigenaar van Zuiderblauw en auteur van het Engelstalige boek ‘Boost Your Employer Brand’. Volgens Yves vraagt recruitment tegenwoordig om veel meer dan het aantrekken van nieuwe medewerkers met behulp van een goede wervingscampagne. Medewerkers kiezen voor organisaties met een heldere bedoeling, die bereid zijn om bestaande medewerkers te blijven ontwikkelen en staan voor duurzaam ondernemerschap.

In zijn ogen willen mensen werken voor organisaties die verder kijken dan het economisch belang. Organisaties hebben tegelijkertijd juist baat bij gelukkige medewerkers: ze zijn loyaler, productiever en completer als persoon. Daarom vinden deze medewerkers en organisaties elkaar het beste als resultaat van employer branding waarbij zowel het economische als het maatschappelijke belang een rol speelt.

Direct aanmelden

* verplicht veld